2009. június 14., vasárnap

A keretezőmnél jártam - üveg vagy nem üveg? Szerinted?
















Ilyenek lettek a hímzések keretezve. Épp Mártival beszéltük az üveggel vagy anélkül ősi problémáját...ugye ő mindent üveg nélkül keretez, ahogy néztem pl. Loretta is. Megvallom nekem is jobban tetszik üveg nélkül, de örököltem mamámtól egy 60 éves tűgoblen képet pl., ami üveg alatt van, (tényleg azt még nem is mutattam), és nem tudom mi maradt volna belőle a 60 év alatt, ha nem üveg mögött van...a keretező csaj is mondta, mikor ezt kérdeztem tőle, hogy hoztak már hozzájuk régi kézimunkát újrakeretezésre üveg nélkül, és nem lehetett mit csinálni vele, annyira beitta a port. De olvastam már nlc-n olyat, ahol a nagymama lánykori hímzésének semmi baja nem volt, ami üveg nélkül volt keretezve. Én 10 éves üveg nélküli képet láttam, ami a legrégibb volt. Azon mondjuk semmit nem lehetett észrevenni.

Azért jött elő megint ez a problémám, mert ezeket az új Atalie képeket is üveg mögé tetettem, igaz antireflexes az üveg, szóval képről ti nem is látjátok hogy ott van. DE. lenyomja a rózsákat, és pl. paszpartut már végképp nem akartam tenni köréjük, ami megemelné ugyan az üveget, hogy a rózsa ne nyomódjon össze, de nagyon nem illik szerintem ehhez a natúr stílushoz...

és meg kell mondjam az antireflexes üveg sem. Nem csak lenyomja a rózsákat, de elveszi az Atalie képek lelkét, a plasztikusságukat...a natúr jelleget...szóval az én Atalie képeimet tuti üveg nélkül fogom kereteztetni, úgy viszont nem tudom mennyire lesznek hosszú életűek...nekem is olyan jó érzés mamám tűgoblenjét a falon látni, milyen jó lenne, ha ezeket az Atalie képeket én is ráhagyhatnám az unokákra, de nem tudom üveg nélkül mi fog maradni belőlük....

11 megjegyzés:

unikat írta...

Na ezekhez a keretdolgokhoz egyáltalán nem értek, de hallgatom mit mondtok, s igyekszem a softverbe jól elmenteni.
Mindenesetre a képekhez csodaszép kereteket választottál. Nekem a barna lukacsos jött be a legjobban. Az valami csoda!

Nina írta...

Az ellen, hogy az üveg lenyomja a hímzést, lehet tenni: a keret alá, nem látható módon ilyenkor betesznek a mesterek plusz egy réteg valamit (fadarabokat, kartoncsíkot, bármit), ami megemeli az üveget... Sajnos ezt külön kérni kell, mert ahogy látom, Nálad sem jut eszükbe maguktól :(
Én nem merek üveg nélkül keretezni, úgy gondolom, túl sok munkám van benne ahhoz, hogy beporosodjon - amire Pesten nem is kicsi az esély... Én egyszerűen sajnálnám a munkáimat nem üvegezni. A nonrefis üveg szerintem pont jó rá.
Pl. egy VS samplert üveg nélkül... Ááááááá, soha! :)

Csodásak, kár, hogy nem mindet hoztad tegnap, élőben sokkal, de sokkal szebbek :)

szisze írta...

Nina drága vittem volna, nem azért nem vittem mert sajnáltam tőletek, hanem mert azokat addigra odaadtuk a tanítónéniknek évvégi ajándék gyanánt! :) majd az én darabjaimat megcsodálhatod! :))

Melinda írta...

Egyik szebb mint a másik!!
Az üveges témában én is inkább az mellett voksolok,hogy legyen üveg!!
Az összenyomott x-ek,rózsák...kérdésben pedig csatlakozom Ninához...szólni kell!!! mert maguktól nem csinálják,de van rá megoldás!

Dora írta...

Én is az üvegzésre voksolnék inkább. Nekem egyetlen képem nincs, a karácsonyi naptár, mivel aggatni kell rá a lógó bigyókat. Egyenlőre nincs baja, de nem tudom meddig marad ilyen.
Nagypapámnak is vannak tűgoblein képei, mindegyik üvegezve, igy tuti nem lesz bajuk. Én is úgy vagyok vele, hogy amennyi munkát beleölünk, még csak az kéne, hogy 10 év múlva kidobhassam, mert ciki a falon tartani...

Egyébként nagyon szépek lettek a képeid, olyan jó, mikor ilyen sok egyszerre kerül az ember szeme elé :)

Márti írta...

... alig merek megszólalni... ;)

Na azért merek ám!! :) Én imádom üveg nélkül a képeimet és az sem zavar, ha 10-20 akárhány év múlva kicsit porosak lesznek! Lehet az unokákat majd zavarni fogja... és majd sajnálni fogom, hogy ilyen önző voltam! ;)Nem tudom...
Ha jobban belegondolok az is lehet, hogy azért van ez, mert egy képem sem olyan hűűűű, de nagy és nem tudom én milyen munkás... akár újra hímezhetőek - bár kétszer ugyan azt?! ááááá nem hiszem!! ;)

Szilvi!!! Ezek gyönyörűek, nagyon szép kereteket választottál mindegyikhez és imádom, amikor pakolod fel a képeket!!!!! :)))

Zsófi írta...

Nagyon szépek lettek! Lennék tanító néni nálatok:)

Dóra írta...

Nagyon szépek! Nagyon tetszenek! Én is az üvegre voksolok, bár nálam pont a múltkor rúgta le labdával a falról az egyik fiam az egyik hímzésem. (A labdákat száműztük a tárolóba azóta) Kissé megnyomódott a keret sarka, de az üveg nem törött szét:-DD

Edige írta...

Én is üveggel kereteztetek mindent. Nina nagyon jól elmondta, hogy minden apróságért szólni kell, mert a keretező magától nem fogja megcsinálni. Még egy jó keretező sem!
Egyébként nagyon szépek lettek!

Martamadrid írta...

They are all beautiful, congratulations!!!.

Helen írta...

Egyszer én is szeretnék egy maradandót alkotni amit szívesen bekereteztetnék! Mivel elég poros svárosban élek, valószínűleg az üvegezés mellett döntenék.
Kérlek nézz be hozzám egy játék erejéig!